Weerstand a.d.h.v. ruis

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Weerstand a.d.h.v. ruis

Hoi iedereen,

Ik zit met een kwestie en ik heb op internet nergens een oplossing kunnen vinden.

Ik heb een schakeling gebouwd waarin ik gebruik maak van ruis (voornamelijk 50Hz). Nou zit er ook een weerstand in die afgesteld moet worden op de hoeveelheid ruis aanwezig in een ruimte. T.n.t. heb ik dit opgelost door een POT-metertje te gebruiken en die steeds handmatig af te stellen, maar ik wil dat het automatisch kan.

Is er iemand die suggesties heeft?

Alvast bedankt!

Berichten: 5

Re: Weerstand a.d.h.v. ruis

Niemand? ik heb op internet deze sensor gevonden: http://www.emartee.com/product/42044/

Er staat :

Output :

1:the voltage display electromagnetic wave strength

2:the LED display electromagnetic wave strength

Can adjust electromagnetic wave detection strength through potentiometer

Kan ik daaruit opmaken dat ik hem op een potentiometer aan kan sluiten? En zo ja, moet er dan nog iets tussen komen (arduino o.i.d.) of kan ik hem gewoon aansluiten op een bepaald type POTmetertje?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Weerstand a.d.h.v. ruis

Misschien kan je je schakeling eens laten zien, en omschrijven wat daarvan de bedoeling is.

Die electromagnetic wave detector vind ik een vaag ding. De beschrijving is in zeer gebrekkig Engels, en het ding in het aansluitschema lijkt voor geen meter op het ding op de foto. Verder kan ik nergens vinden waar hij nou eigenlijk op aangesloten moet worden.

Berichten: 97

Re: Weerstand a.d.h.v. ruis

Voor zover ik kan zien is de vermelde potmeter dat zilveren blokje naast die grote externe weerstand.

Op de 3 pens connector komen op pin 2 +5Volt op pin 3 de 0V en dan kan je tussen pin 3 en pin 1 met een voltmeter de waarde van de EM golf meten. (een waarde tussen 0-5V)

Die waarde kan je bvb met een arduino registeren

Maar wat zegt die gemeten waarde? Je kan hoogstens zien of er een verloop van sterkte is in de tijd.

Normaal moet zoiets gecalibreerd worden.
De gebruiker voorheen bekend als kolonelvonklink.

Reageer