Vraag testen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Vraag testen

Beste mensen,

Mijn excuses als ik niet goed genoeg heb gezocht, kon het in ieder geval nergens vinden. Ik heb helemaal niet de kennis die jullie hebben en het is vrij moeilijk voor mezelf om zo even snel in de stof te verdiepen. Helemaal zonder achtergrond hierin.

Anyways, mijn vraag is als volgt. Als ik een stof wil testen op zijn puurheid, en of het uberhaupt deze stof is welke test zou ik dan moeten uitvoeren? Natuurlijk de beste gezien kosten + betrouwbaarheid. Is dit dan een HPLC+ masspec test? Of iets anders?

Zou iemand dan ook een indicatie geven van de prijs die ik hiervoor moet betalen bij een willekeurig labaratorium in nederland? Alvast heel erg bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Vraag testen

Welke methode het beste is, of welke methode überhaupt werkt, hangt van de soort stof af. Daar valt op deze manier dus niet zo veel zinnigs over te zeggen.

Wat wil je precies getest hebben?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 301

Re: Vraag testen

There are several analytical techniques available, depending on what you want to know. For organic compounds, the most common are infrared spectroscopy, mass spectrometry, and nuclear magnetic resonance spectroscopy. Other methods include titration and combustion analysis.
http://wiki.answers....ce_in_chemistry

Qua kosten kan het verschillen per lab.
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Berichten: 9

Re: Vraag testen

Voor de zuiverheid van een stof lijkt me massaspectroscopie het beste (geen idee van kosten), indien een standaard beschikbaar is kan je ook voor kwalitatieve analyse MS gebruiken, zoniet kan je NMR gebruiken en de bekomen resulaten gebruiken om dit te achterhalen (moeilijker dan MS)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Vraag testen

Zuiverheid van een stof kun je ook vaak bepalen met een brekingsindex of een smeltpunt. Veel goedkoper dan massaspectrometrie.

Berichten: 2

Re: Vraag testen

Dankjewel allemaal voor de response, ben ik jullie allemaal zeer dankbaar voor. Intussen heb ik het laten testen door middel van een nmr en heb de grafiek hier liggen. Kan iemand mij helpen met de interpretatie hiervan, desnoods voor een kleine vergoeding? Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Vraag testen

Zet maar neer, op dit forum doen we dingen gratis

(maar met garantie tot de hoek)

Om wat voor stof gaat het precies?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Vraag testen

Opmerking moderator

Het gaat toch niet stiekem om iets illegaals he?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer