Patch expected to take pain out of vaccinations

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 768

Patch expected to take pain out of vaccinations

An Australian scientist is preparing to begin field trials of an invention expected to provide life-saving vaccines to children around the world immeasurably cheaper and years faster than is now possible.

And it is all without the use of needles.

Mark Kendall is the inventor of the Nanopatch, a strip smaller than a postage stamp with thousands of microscopic points that can inject disease-breaking vaccines into the skin.


lees verder


Bron: smh.com
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Patch expected to take pain out of vaccinations

Interessant, maar ik vind de kostenbesparing belangrijker dan het feit dat het pijnloos is.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Patch expected to take pain out of vaccinations

Ik vind ook wel dat kostenbesparing belangrijker is dan dat het pijnloos is, maar ik zou die factor toch ook niet onderschatten. Als ik nu naar mezelf kijk. Ik ben iemand die een hekel heeft aan spuiten en zal ze zoveel mogelijk proberen te ontwijken met als gevolg dat ik bepaalde vacinaties die goed voor me zijn ( zoals bv tegen de griep etc) niet zal nemen. Bij die patch zou ik daar geen probleem mee hebben. Aangezien ik vrij zeker ben dat ik niet de enige ben die zo denkt, is de pijnloosheid dus ook een belangrijke speler. ( Na een spuit heb ik altijd wel iets van "was dat het?" maar volgende keer zie ik er toch weer tegenop :roll: )
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Patch expected to take pain out of vaccinations

Kosteneffectief en pijnloos. Ben benieuwd hoe dit uitpakt. Eens met Rhiannon dat de kosten belangrijker wegen dan dat het geen pijn hoeft te doen. De meeste vaccins krijg je sowieso voor je 12de en dan heb je niets te willen (ouders bepalen medisch alles voor je, of je het er mee eens bent of niet). Anders zijn de griepvaccins en tegenwoordig vaccins tegen baarmoederhalskanker. Dan kun je wel degelijk de drempel verlagen middels een 'patch'.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer