Springen naar inhoud

Hoeveelheid monomeren berekenen

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_Anne-Carlijn_*

• Gast

Geplaatst op 24 april 2013 - 16:43

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over een berekening bij het maken en depolariseren van perspex.
Mijn leraar heeft 2ml methylmethacrylaat in een reageerbuis gedaan en er een mespunt lauroylperoxide aan toe gevoegd (als katalysator). Deze reageerbuis zette hij 20minuten in een bad met kokend water. Er vormde een polymeer.

Nu heeft mijn leraar de volgende vraag bedacht: ' bereken de monomere bouwstenen die in de bereidde polymeer zijn ingebouwd, uitgaande van 2ml monomere bouwsteen. (Aanwijziging: dichtheid is nodig).'

Mijn vraag is: hoe moet ik dit berekenen/aanpakken??

Alvast bedankt :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 26 april 2013 - 16:21

bereken de monomere bouwstenen die in de bereidde polymeer zijn ingebouwd, uitgaande van 2ml monomere bouwsteen. (Aanwijziging: dichtheid is nodig).

Deze vraag is onduidelijk. Wat wordt met deze vraag nou precies bedoeld?
Hydrogen economy is a Hype.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44877 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 april 2013 - 08:57

op het eerste gezicht lijkt dit een confuse manier van vragen hoeveel moleculen methylmethacrylaat je vindt in 2 mL van dat spul.
  • bereken met de dichtheid van methylmethacrylaat de massa van 2 mL methylmethacrylaat
  • bereken mbv molaire massa om hoeveel mol methylmethacrylaat dat gaat.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures