Springen naar inhoud

Argumenten voor 'God of Darwin'

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

renevan

renevan

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2006 - 20:35

De KNAW (Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen) organissert het komende jaar lezingen en discussiebijeenkomsten over geloof en wetenschap. Een - naar mijn overtuiging - belangwekkend onderwerp om over na te denken.
Bij het begin van het nieuwe jaar kregen we reeds een voorproefje van deze discussie in het televisieprogramma Buitenhof onder de 'kort door de bocht' titel God of Darwin. De deelnemers aan deze discussie, Paul Witteman (de enige niet-wetenschapper), Cees Dekker, Ronald Meester, Pieter Drenth, Jan van Hooff, Robbert Dijkgraaf en Marie Josť Duchateau spraken zeer geanimeerd met elkaar en vooral ook langs elkaar heen. In de discussie werd geen enkel onderwerp - ook al gezien de beperkte tijd - zeer diepgaand aan de orde gesteld. Wel werden veel vragen gesteld die onbeantwoord bleven en antwoorden gegeven op vragen die niet waren geformuleerd.
Wil de door de KNAW geŽntameerde discussie vruchten afwerpen, dan is het noodzakelijk de diverse argumentaties in de gaten te houden. Werd er in Buitenhof door de diverse deelnemers wel geldig geredeneerd? En zal dat in de komende discussies wel of niet gebeuren?
Dat zijn filosofische vragen die fundamenteel zijn voor deze discussie onder Nederlandse wetenschappers. Wat denken jullie hierover?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

The Don

The Don

• >1k berichten
  • 1259 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 januari 2006 - 10:26

Ik geloof dat deze fundamentele vragen al ruimschoots aan bod komen in overige topics in dit forum, daarnaast mis ik een gerichte vraagstelling.

Misschien kun je je vragen formuleren en eens zoeken of je vraag elders is gesteld en of beantwoord?

*slotje*
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures