Makkelijkste manier omzetten gemiddelde en SD in staafdiagram?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Makkelijkste manier omzetten gemiddelde en SD in staafdiagram?

Hallo,

Ik heb een SQL-enquêtetabel met (als de reactietermijn gesloten is) tussen en twee- en zesduizend entries (Nederlandse term ervoor?). SQL staat voor structured query language, een databasecomputertaal. Een SQL-module heeft in zich een aantal statistische rekenfuncties. Daar maak ik dan ook gebruik van, en uitrekenen van de gemiddelden en standaarddeviaties van de kolommen met numerieke data is een fluitje van een cent.

Maar vervolgens wil ik de gemiddelden en de SD's van die kolommen in een staafdiagram weergeven. En er zit geen enkele functie van dien aard in (standaard) SQL-modules. Ik heb uitgebreid gegoogled, maar kom alleen maar instructie tegen waarbij je de ruwe data op een Excelblad moet invoegen. Met twee- tot zesduizend entries is dat niet te doen.

Wat is de makkelijkste manier om dat te doen? De SD-lijntjes moeten ook weergegeven worden, wat bij de diverse online grafiekmakers die ik ben tegengekomen niet gaat.

Berichten: 2

Re: Makkelijkste manier omzetten gemiddelde en SD in staafdiagram?

Het probleem is opgelost. Het bleek dat Excel ook grafieken maakt van zelfberekende gemiddelden en standaarddeviaties. Alleen heb je voor de SD's een latere versie dan 2003 nodig. Deze tutorial laat zien hoe.

Reageer