Gamen kan makkelijker (of moeilijker)
Hoe maak je computerspelletjes precies moeilijk genoeg? Het is informatici van Georgia Tech, een Amerikaanse universiteit, gelukt om een algoritme te bedenken voor de moeilijkheidsgraad van videogames. Dit algoritme bepaalt aan de hand van eerdere speelsessies wat het niveau van de speler is en past het spel daarop aan. Zo is het nooit te moeilijk, maar blijft het wel uitdagend.
Met de opkomst van smartphones zijn videospelletjes voor steeds meer mensen een dagelijkse bezigheid geworden. Spelletjes als Angry Birds laten zien dat er een markt is voor makkelijk te begrijpen en simpel te besturen games. Dit betekent echter niet dat al deze spelletjes ook makkelijk zijn; vaak worden de levels verder in het spel ingewikkelder en kunnen mensen wel eens ontmoedigd worden om verder te spelen. Dat is voor zowel de speler als de maker van het spel niet leuk.
Als spelletjes op dit moment al de moeilijkheidsgraad aanpassen aan de vaardigheid van de speler, gebeurt dat op een erg onnatuurlijke manier. Bij racespelletjes zie je het vaak: als je voorsprong te groot wordt, zitten je tegenstanders plotseling vlak achter je. Mark Riedl, één van de twee bedenkers van de nieuwe methode, vond dat een erg onnatuurlijk fenomeen. Bovendien is het reactief; het spel wacht totdat je te goed bent geworden en past dan pas de moeilijkheid aan.
Lees verder: http://www.kennislin...r-of-moeilijker
Paper: http://www.cc.gatech...ubs/aiide12.pdf
Laatste berichten
- 15:28 Vraag 2009 Juli Vraag 5 5
- 12:51 positie 2
- 10:44 Schroefdraad berekening 8
- 00:15 [scheikunde] Kan chloorgas de geleiding van elektriciteit belemmeren? 9
- 21:15 Weerfrustratie 9
- 18:08 geen minkowski-ruimte toch? Doe ik dit nou fout? 15
- 23 apr do-re-mi-fa-so vliegtuigen 7
- 23 apr Kunnen quantum Zonnecellen 190% quantum efficiënt zijn 3
- 23 apr De Euro Nederlandse 100 qubit computer komt eraan
- 23 apr projectiel 8
- 23 apr Verschil tussen deze 2 vragen 5
- 23 apr [scheikunde] berekeningen labo vitamine c bepaling 1
- 22 apr [wiskunde] rode en witte ballen verdelen 8
- 22 apr Rotatie van het heelal 41
- 22 apr Muntje opgooien 14
- 21 apr Reactiviteit silyl enol ethers 1
- 21 apr Criterium voor vochtretentie
- 21 apr speciale rel. theorie 5
- 21 apr Vogels in de stad zijn goede klussers
- 21 apr Ervaringen met "herontdekkingen" 15
Nieuwsberichten
- 04 mar Een nieuw soort magnetisme: altermagnetisme
- 31 okt AI kan via stem diabetes vaststellen 11
- 21 okt Einstein krijgt wéér gelijk 45
- 07 feb witter dan wit 20
- 19 jun irrigatie en de aardas
Gamen kan makkelijker (of moeilijker)
Moderator: Astro
- Berichten: 10.179
Gamen kan makkelijker (of moeilijker)
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.