Springen naar inhoud

Smaken opwekken d.m.v. luchtvochtigheid?

• Log in om te kunnen reageren

Amsterdam99

Amsterdam99

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2013 - 21:38

Hallo!

Een docent van mij vertelde mij dat je smaken kunt oproepen d.m.v. een bepaalde luchtvochtigheid. Dit zou fantastisch zijn voor mijn afstudeerproject!

Ik kan hier echter nergens iets over vinden.
Heeft iemand een idee hoe dit in zijn werk gaat? Of waar ik terecht kan voor meer informatie over dit onderwerp?

Eventuele andere opties om smaken te creëren in een ruimte (zonder echt iets te proeven) zijn ook erg welkom!

Mijn dank is heel erg groot!!

Groetjes Rozemarijn

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 mei 2013 - 09:01

Mij is niets bekend over smaken van luchtvochtigheid. Wat wij "smaak" noemen is meestal een heel groot deel geur, misschien gecombineerd met een bepaald gevoel in de mond. Misschien dat luchtvochtigheid iets kan bijdragen aan dat mondgevoel, maar in de neus heerst toch echt een eigen vochtigheidsgraad (bevochtigen van ingeademde lucht is een functie van de neus). Je zult echt een stof moeten ruiken voor je een geur/smaak kunt krijgen.

Wat je docent misschien bedoelt is de geursensatie die je krijgt als het na een langere droge periode voor het eerst weer regent?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures