Springen naar inhoud

Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2013 - 21:27

Met deze topic kan je voorbeelden van bedriegerij of een hoax posten, voorgevallen op internet, de post, in het openbaar, via de telefoon, aan de voordeur, via contacten, enz. !
Zo ben je beter op je hoede, bij een nieuw zulks een fijt.
Zelf heb ik er twee.

- In 2001 wordt een man bevriend met mij. Na een tijdje zegt hij dat hij geërft heeft en ik een deel van hem kan krijgen omdat het heel veel is.
Weer enkele dagen later spreken we af waar hij zegt dat ik geld ga krijgen. Ergens in de stad zegt hij dat hij naar de Notaris moet gaan om het vele geld te halen. Even later komt hij terug en wil van mij geld lenen om de notaris te betalen. Omgerekent in euro, geef ik hem 300 euro. Daarna is hij met het geld verdwenen. In dezelfde stad ken ik nog een vijftal personen waarbij het hem ook gelukt is.
Stom van mij; een notaris geeft niet cash geld.

- Bij dit voorbeeld twijfel ik of het wel echt vals spel is :
Een vrouw met zwarte bril en witte stok stapt op de trein. De vrouw is alleen en heeft van niemand hulp.
Ik vroeg me toen af :
1) Of de vrouw is volledig blind met zwarte bril ! Maar dan heb je toch hulp nodig .
2) Of de vrouw is slecht ziende ! Maar dan draag je toch geen zwarte bril.
Er klopt dus iets niet, en verdacht haar van een ziende divegge te zijn.

Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8811 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 mei 2013 - 00:50

Die laatste zie ik eigenlijk niet zo 123 als vreemd - blinden hebben soms vreemd uitziende ogen en zijn zich daarvan bewust, of slechtzienden die juist extreem gevoelig zijn voor licht (pijn alsof je tegen de zon in kijkt), maar van dat licht nauwelijks een nuttig beeld kunnen maken.

Natuurlijk kan iemand doen afslof ie blind is, maar wat zou er het voordeel van zijn? Mogen die gratis met de trein?
Victory through technology

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2383 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2013 - 10:26

Inderdaad, een slimme dief probeert juist zo min mogelijk op te vallen. Dan ga je natuurlijk niet met een zonnebril en een witte stok rondlopen.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4173 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 mei 2013 - 14:34

Wat is een "fijt"? En wat hoop je met dit topic te bereiken? Er zijn namelijk ontiegelijk veel manieren om te bedriegen.
Quitters never win and winners never quit.

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2013 - 18:53

Ja er zijn er ontiegelijk veel. Maar sommigge zijn interessant om te vermelden, omdat ze zo spitsvondig zijn.

Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

king nero

king nero

• >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2013 - 18:56

een wildvreemde die je een deel van zijn erfenis nalaat, kun je moeilijk spitsvondig noemen...

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8811 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 mei 2013 - 00:11

Ach, bestond niet zo'n beetje het halve nationale product van Nigeria uit dergelijke deals? ;)
Victory through technology

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2013 - 21:44

#-o Ik begrijp julie ongenoegen wel een beetje.
Er is een namelijk een spreekwoord wat zegt :
Hoe meer je in de stront roert, hoe meer hij gaat stinken.

Veranderd door Gelukkoos, 15 mei 2013 - 21:44

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 mei 2013 - 16:24

[mod]Aangezien er al vele sites op het internet te vinden zijn over bedriegerij danwel hoaxes, en dit topic (zelfs voor het café) geen concrete diepgang heeft, komt hier een slotje op.[/mod]
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures