bloemen/planten op sterk water

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

bloemen/planten op sterk water

Beste mensen,

Ik voel me een beetje een zwart schaap hier want begrijp weinig van jullie termen, maar ik heb een vraag en ik denk/hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik wil graag een plant op sterk water zetten, met als doel dat hij helemaal wit zal verkleuren. Ik heb al het één en ander opgezocht op internet, had wat resultaten maar nog niet het resultaat. Ik heb wel een afbeelding toegevoegd van wat ik graag zou willen bereiken.

Ik weet dat ik waarschijnlijk Ethanol nodig heb. Toevallig vond ik 95% Bio-Ethanol. Wat aanzienlijk goedkoper was dan bij de Apotheek, maar als dit niet goed is laat het me weten. Als de oplossing is om het gewoon hier in te stoppen in een luchtdichte pot, dan ben ik blij, maar tot dusver zijn mijn resultaten voornamelijk groen. Ben ik te ongeduldig? Of doe ik iets verkeerd. Ik las op internet over een proef waarbij de ethanol eerst gekookt moest worden maar daar durfde ik niet aan te beginnen. Als iemand mij kan helpen ben ik jullie erg dankbaar!!

(P.s. als ik het onder het verkeerde kopje heb geplaatst, mijn welgemeende excuses, ik vond het woord Mileuchemie er mooi bij passen en van de rest wist ik eigenlijk de betekenis niet ;) )

Tom.
Bijlagen
plant.jpg
plant.jpg (216 KiB) 2522 keer bekeken

Berichten: 12.262

Re: bloemen/planten op sterk water

'Sterk water' kan ook duiden op een oplossing van formaldehyde, meestal een procent of 4 in water. Dat fixeert weefstels door eiwitten te cross linken en voorkomt bederf, maar geeft vaak ook een kleurverandering.

Hoe het met planten precies zit weet ik niet, maar het zou best kunnen dat die witte verkleuring alleen optreed als je formaline gebruikt, niet als je alcohol gebruikt.

Mocht je het willen proberen, wellicht ten overvloede: formaline is behoorlijk giftig, je hebt ventilatie en bescherming nodig als je ermee aan de slag wilt.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: bloemen/planten op sterk water

Het feit dat je bio-ethanol hebt gebruikt maakt in elk geval geen verschil voor het resultaat. Die ethanol is waarschijnlijk goedkoper dan bij de apotheek omdat hij is "gedenatureerd": ongeschikt gemaakt voor menselijke consumptie. Daardoor vervallen de accijnzen.

Aan het "giftig" voor formaline wil ik nog toevoegen dat het kankerverwekkend is.

Reageer