Folding op laptop

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Berichten: 48

Folding op laptop

Hoi!

Sinds een paar dagen heb ik alles geïnstalleerd en ben ik eiwitten aan vouwen. Maar nu zie ik dat hij alleen eiwitten vouwt als mijn laptop aan het stroom hangt, anders gaat hij op pauze. Klopt dit, of ligt het gewoon aan mijn laptop(instellingen)? Heb er zelf namelijk niet veel verstand van!

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Folding op laptop

Je kan hem ook laten vouwen op batterij. Klik daarvoor op "Configure":
FAH1.png
FAH1.png (263.83 KiB) 762 keer bekeken
(Als je dit niet hebt en alleen iets in je browser ziet, klik dan rechtsonder bij windows op het icoontje van FAH, rechtermuis en kies advaced control.)

Dan ga je naar "Advanced" en vink je onder power af dat hij moet pauzeren als hij op batterij zit.
FAH2.png
FAH2.png (395.28 KiB) 762 keer bekeken
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Folding op laptop

Mij lijkt het verstandig om hem NIET op batterij alleen te laten vouwen. Folding gaat je chip op vol vermogen laten draaien. Dat kost niet alleen meer vermogen op je chip, maar vooral veel vermogen op je koeling.

Ik vermoed dat die geel gemaakt opmerking bij dat vinkje er niet voor niks staat:
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (30.23 KiB) 749 keer bekeken
Ik denk dat er een groot risico is dat je folding rap beu bent als je om de zoveel tijd met een lege accu zit. Want dat gebeurt natuurlijk altijd op een ongelegen ogenblik.

Het lijkt me dan gunstiger voor het project als er toch gevouwen wordt, zij het dan alleen als het ding aan een snoer hangt, dan wanneer gefrustreerde laptoppers Folding na één wu er weer af gooien omdat ze twee keer op een ongelegen moment hun batterij plat zagen gaan.

Je kunt daar natuurlijk heel bewust mee omgaan (zolang je thuis bent wel op batterij laten vouwen), maar vergeet dan niet om, als het ding mee de deur uit moet, Folding op batterijpauze te zetten. Ik zou eerst eens testen hoelang je accu het volhoudt met Folding draaiende.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 12.262

Re: Folding op laptop

De koeling gebruikt nog geen tiende van de cpu/gpu bij maximaal gebruik, maar dat maakt in dit geval niet zoveel uit... je cpu en/of gpu op 100% draaien op batterij zorgt er bij de meeste laptops voor dat je batterij met een uurtje leeg is, em daarmee ook voor extra slijtage van de accu als je binnen die tijd er weer netstroom aan hangt.

Dingen als folding of bitcoin mining moet je eigenlijk niet op accu doen, dat kost je waarschijnlijk meer geld aan accuslijtage dan aan stroom ;)
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 52

Re: Folding op laptop

Het werkt ! Progje gedownload van http://folding.stanford.edu en joined als "Goodies", in team number  48658
 
Op mijn Apple Airbook OS/X 10.7 loopt het als een zonnetje.. 3D preview ook.. snel is het niet, maar toch leuk om - lui op de bank - iets te kunnen doen voor de medische wetenschap. Ik zal het vannacht ook eens op mijn main PC proberen. Dat is een 3,6GHz quadcore
 
(op deze laptop zet ie hem ook uit, wanneer ik op batterij loop. Zo wil ik dat ook hebben werken..)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Folding op laptop

we wachten in spanning af... O:)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer