Springen naar inhoud

statistiek

• Log in om te kunnen reageren

angel1995

angel1995

• >250 berichten
  • 405 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 mei 2013 - 19:27

Als Thomas thuis om 7.50 uur vertrekt naar school, is hij in 4% van de gevallen te laat voor de les die om 8.30 uur begint. Vertrekt hij om 7.45 uur, dan is hij slechts in 1% van de gevallen te laat. In de veronderstelling dat de reistijd van Thomas naar school normaal verdeeld is, hoe laat moet hij dan thuis vertrekken om in niet meer dan 0,5% van de gevallen te laat te komen?

Ik weet niet goed hoe ik hier aan kan beginnen, want ik snap niet hoe je hier een gemiddelde of standaardafwijking kan vinden.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 mei 2013 - 10:49

Opmerking moderator :

Kan iemand hier een handje toesteken aub?
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2461 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2013 - 12:10

Maak gebruik van het gegeven dat LaTeX , waarbij m het gemiddelde en s de standaardafwijking is. Je vindt hier in dit geval dat LaTeX en LaTeX , dus je vindt hiermee 2 uitdrukkingen in m en s waaruit je m en s kunt berekenen. Omdat je m en s kent kun je daarmee ook de gevraagde reistijd in minuten berekenen.

Veranderd door mathfreak, 26 mei 2013 - 12:11

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures