Springen naar inhoud

auto onderdelen

• Log in om te kunnen reageren

angel1995

angel1995

• >250 berichten
  • 405 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2013 - 20:08

Hallo

Ik moet voor Engels een vocabulary list leren en het gaat over auto-onderdelen. Maar ik heb wat problemen met de vertaling van sommige woorden, kan iemand helpen?

ute = (een soort pick-up)? da's vast een australische dialect-afkorting voor "utility vehicle". Inderdaad een soort pick-up dus
aussies = Australiërs? yep

de rest moet je eerst eens, tussen aanhalingstekens en in combinatie met car, in google afbeeldingen steken. bijvoorbeeld "body side moulding" car . Werkt heel verhelderend.

en is het rearview mirror of rear view mirror?

Stop dat eens in (de gewone) google, weer tussen de aanhalingstekens, afwisselend beide versies. Is er een duidelijke winnaar (de ene miljoenen hits, de andere maar een paar honderdduizend), dan zullen die laatsten waarschijnlijk spelfouten op internet zijn.
Ligt het dichter bijeen, dan zul je wat verder moeten graven. In het Engels heb je dan niet zelden te maken met een woord dat in Brits Engels en Amerikaans Engels anders wordt gespeld.
Combineer je zoektocht dan met de naam van een gerenommeerd woordenboek (loop je in deze zoektocht vanzelf tegen het lijf) en maak je keus. Hier wordt je keus nog verder gecompliceerd, want er is nog een derde spellingsversie naast de twee die je al noemde......
Leuk googlepuzzeltje.

Als er technische dingen zijn waarin je alsnog vastloopt, dan helpen we graag verder. Maar zo'n handige zoektocht scheelt vast al driekwart van je lijst.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 mei 2013 - 21:12

Opmerking moderator :

excuus :oops:
In plaats van je tekst te quoten en in het citaat te werken heb ik per ongeluk op een verkeerd knopje geklikt en je bericht rechtstreeks bewerkt zonder dat in de gaten te hebben ](*,) . Nou is de lijst die je plaatste helaas weg. Ik hoop dat je nog een digitale versie hebt [-o< ????

nogmaals sorry 8-[
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Also tagged with one or more of these keywords: engels

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures