[enquête] Weet Google Waar Jij Op Stemt?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

[enquête] Weet Google Waar Jij Op Stemt?

Via dit bericht wil ik jullie graag uitnodigen voor deelname aan de volgende enquête:



Titel: Weet Google Waar Jij Op Stemt?

Aanleiding van de enquête: scriptie Master of Arts Media & Business, Erasmus Universiteit Rotterdam

Doelgroep: internetgebruikers, elke leeftijdsgroep, elke nationaliteit

Verwachte tijdsduur voor invullen: 5 minuten

Sluitingsdatum voor deze enquête: 01-07-2013

Wanneer worden de resultaten verwacht: 01-09-2013

Volg hier de link naar de enquête



Toelichting

Op dit moment, zit je achter een computer, net als ik, nu ik dit typ.

Maar als we beiden naar Google zouden surfen, en het zelfde woord googlen, krijgen we allebei heel verschillende resultaten.

Dit is iets wat ik probeer te onderzoeken in mijn MA scriptie onderzoek.

In hoeverre zijn zoekresultaten gepersonaliseerd?

Kan Google je politieke voorkeur meten?

Krijg je als linkse stemmer ook linksere zoekresultaten en vice versa?

Dit zijn de dingen die ik wil verkennen en ik wil dat samen met jou doen!

Ben je ook benieuwd?

Vul dan deze enquête in (kost je maar 5 minuten) via onderstaande link en we komen het te weten!

Berichten: 12.262

Re: [enquête] Weet Google Waar Jij Op Stemt?

Ik ben benieuwd... overigens, houd je er wel rekening mee dat google kan zien dat de bezoeker van die survey pagina komt via de link die daarop staat? Als ze willen zouden ze je onderzoek kunnen dwarsbomen door resultaten niet te personalilseren voor bezoekers die vanaf de survey site komen. Of ze zo evil zijn durf ik niet te zeggen :D
Victory through technology

Berichten: 2

Re: [enquête] Weet Google Waar Jij Op Stemt?

Haha, dat zou wel heel ver gaan. Ik denk ook niet dat ze zo specifiek in de gaten hebben wat er op elk webadres gebeurt, maar je weet het natuurlijk nooit. Mijn Bsc onderzoek ging ook over personalizatie en dat toonde een gemiddelde personalizatie van 28% in de top tien zoekresultaten aan. Bij dat onderzoek deden ze het dus in ieder geval niet. Maar bedankt voor het invullen!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [enquête] Weet Google Waar Jij Op Stemt?

Interessante enquête, laat zeker de resultaten weten!

Overigens, ik vraag me af of er al dan niet invloed gaat zijn op je resultaten door het feit dat je vraagt 'euro crisis' in te geven, terwijl de correcte spelling 'eurocrisis' is.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [enquête] Weet Google Waar Jij Op Stemt?

Overigens, is het mogelijk geen leuk idee de resultaten te vergelijken met Bing?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 12.262

Re: [enquête] Weet Google Waar Jij Op Stemt?

Of via startpage.com, dan krijg je als het goed is ongepersonaliseerde google resultaten, al weet ik niet of het 100% betrouwbaar is natuurlijk.
Victory through technology

Reageer