Wedstrijd: Wie heeft welke ondekking gedaan?

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 7

Wedstrijd: Wie heeft welke ondekking gedaan?

Beste mensen, ik hoop dat ik toch een beetje in de juiste groep zit met mijn vraag

Ik kreeg een wedstrijdvraag onder de neus geschoven, waarvan ik dacht, hoe moeilijk kan dat nu zijn in tijden waar we google hebben.

Maar ik blijf steken op 2 namen waar ik de oplossing niet van weet en ook niet van vind

Zijn er mensen die met zekerheid de juiste verbinding kunnen maken tussen de uitvinder en zijn ontdekking ?

Van de rode verbindingen ben ik tamelijk zeker.

Alvast bedankt om even mee te denken

Sabine

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: Wedstrijd: Wie heeft welke ondekking gedaan?

Volgens mij werd de telefoon "uitgevonden" door Antonio Meucci... Geen idee waarom die mogelijkheid er nergens tussen staat...

Trouwens, het was Faraday die inductie voor het eerst bestudeerde en niet Thomson, denk ik. Zelfinductie is inderdaad Henry.
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Berichten: 7

Re: Wedstrijd: Wie heeft welke ondekking gedaan?

QuarkSV schreef: ma 03 jun 2013, 00:30
Volgens mij werd de telefoon "uitgevonden" door Antonio Meucci... Geen idee waarom die mogelijkheid er nergens tussen staat...

We moeten het doen met de aangeboden mogelijkheden, en zoals je ziet kloppen er bepaalde zaken niet zoals de uitvinder van de telefoon die er niet tussen staat

en wie is trouwens de ontdekker van het isotoop ??

Klacht indienen kan niet,


Trouwens, het was Faraday die inductie voor het eerst bestudeerde en niet Thomson, denk ik. Zelfinductie is inderdaad Henry. (Klopt ik heb de tekening aangepast)


Berichten: 555

Re: Wedstrijd: Wie heeft welke ondekking gedaan?

Thomson is de ontdekker van het isotoop. En het elektron (Plum pudding model).

Deductie levert dan dat hier Edison als ontdekker van de telefoon bedoeld wordt.

Daar is echter altijd controverse over.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_telephone#Invention_of_the_telephone

Berichten: 7

Re: Wedstrijd: Wie heeft welke ondekking gedaan?

Bedankt QuarkSV en Jorist :D

Reageer