Springen naar inhoud

[Systeemkunde] Hulp gezocht met het opstellen van een overdrachtsfunctie nav een polen/nulpuntenbeeld

• Log in om te kunnen reageren

Nick91

Nick91

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2013 - 08:56

Beste allemaal,

Ik zit met hetvolgende, op een oefententamen voor systeemkunde staat een opgave met hetvolgende.

Er is een polen/nulpuntenbeeld gegeven, waarin alleen:
-1nulpunt staat op 0 op de Im-as en -5,75 op de Re-as
-Tevens 2 polen, 1op 5 op de Im-as en -3 op de Re-as
en de 2de op de -5 op de Im-as en -3 op de Re-as.

Nou luidt de opgave:
Bepaal de overdrachtsfunctie H(s) van bovenstaand systeem en schrijf deze in de standaardnotatie voor 2de-ordesystemen.

Is er iemand die mij hiermee op weg kan helpen?
Vanuit een respontie-grafiek kan ik vrij goed de overdrachtsfunctie bepalen maar met behulp van een polen/nulpuntenbeeld lukt mij het niet.

Ik hoor graag van jullie,
Nick

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 juni 2013 - 23:24

Opmerking moderator :

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 juni 2013 - 00:12

De transferfunctie is een functie bestaande uit een teller en een noemer. Beide zijn doorgaans veeltermen. Als je weet dat a en b de nullen van een veelterm zijn, dan weet je dat die veelterm te schrijven valt als C*(x-a)*(x-b) met C een constante.

Kan je dan niet vanuit de polen en de nullen van de transferfunctie de teller en de noemer reconstrueren? De polen van een transferfunctie zijn de nullen van de noemer, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures