Wie weet wat deze propaganda posters betekenen?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Wie weet wat deze propaganda posters betekenen?

Wie weet precies wat deze propaganda posters betekenen?
Bijlagen
kkkkk.jpg
kkkkk.jpg (48.19 KiB) 551 keer bekeken
kikjdpgj.jpg
kikjdpgj.jpg (86.46 KiB) 573 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Wie weet wat deze propaganda posters betekenen?

De eerste poster ken ik niet; waar heb je die vandaan? Kun je er iets meer over zeggen? Het is in ieder geval Lady Liberty met een aantal negerkinderen, dus wellicht iets met bevrijding uit de slavernij. De tweede poster is Winston Churchill als de Britse bulldog op de Engelse die vlag die standhoudt (holding the line) tegen de Duitsers . Het is een Amerikaanse poster tijdens de Tweede Wereldoorlog, gemaakt in 1942 door Henri Guignon.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Wie weet wat deze propaganda posters betekenen?

Rhiannon schreef: ma 10 jun 2013, 10:59
De eerste poster ken ik niet; waar heb je die vandaan? Kun je er iets meer over zeggen? Het is in ieder geval Lady Liberty met een aantal negerkinderen, dus wellicht iets met bevrijding uit de slavernij.
Het gaat over het kindje aan de hand van de Lady. Het is een spotprent uit 1934 van de Duitsers die de "hel" van Amerika voorspelt: joden en negers "belagen" de blanken en maken hen belachelijk. De spotprent is uitgegeven door het ministerie van propaganda (Goebbels?) als ik me juist herinner.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer