Springen naar inhoud

Benodigde hoeveelheid oplossing berekenen.

• Log in om te kunnen reageren

Lauran

Lauran

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2013 - 19:40

Beste forumleden,

Ik heb in mijn proeftoets deze vraag staan. De antwoorden zijn bijgeleverd, alleen is de oplossing voor deze weggevallen. Ik weet dat het niet de bedoeling is dat er antwoord + berekening word gegeven hier, maar ik kan helaas niets anders vragen. Ik heb meerdere mensen al om hulp gevraagd, maar ieder komt op een ander antwoord uit: 75ml; 97,5ml en 92,6 ml. Als er enig probleem is, meld het, en ik zal er iets aan doen.

Hier volgt de opgave:

Voor een chemische reactie in de gasfase is 11,6 l zuurstof nodig. Er is geen zuurstofcilinder ter beschikking. Daarom wordt een oplossing van waterstofperoxide in water ontleed tot water en zuurstof.
Deze oplossing bevat 34,4 massa-% waterstofperoxide. De dichtheid van de oplossing bedraagt 1,20 kg/l .
Bereken hoeveel ml waterstofperoxide oplossing minstens moet worden genomen om de benodigde hoeveelheid zuurstof bij 30 graden celsius en 1,2 bar te maken.

Veranderd door Lauran, 14 juni 2013 - 19:54

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8934 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 juni 2013 - 20:13

Het antwoord is niet interessant, dus of andere mensen je steeds een ander antwoord geven ook niet.... Wat wel interessant is, is de uitwerking, en beter nog: hoe je daaraan komt. Alleen maar een uitwerking zonder uitleg helpt nog niet veel.

De helpers op dit forum helpen je graag op weg.
Maar je kunt zelf een begin maken: Hoe ver ben je gekomen? Hoe denk je dat je deze opgave aanpakt? Als je ergens op vastloopt, waar dan precies op?

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures