Springen naar inhoud

Kjeldahl tablet (destructie)

• Log in om te kunnen reageren

Veggie

Veggie

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2013 - 13:34

Ik heb vorige week de eiwitgehalte bepaald in kip. Maar ik zit nog met een vraag. Normaal doe je er een kjeldahl tablet in als katalysator maar wij moesten ipv die tablet H2O2 erin doen. Maar waarom peroxide en geen tablet?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8795 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 juni 2013 - 15:00

Wat heb je er verder allemaal in gegooid voor de destructie, en wat zit er in zo'n tablet?
Victory through technology

Veggie

Veggie

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2013 - 15:03

jah in zon tablet kan seleen of koper in zitten. en voor de rest hebben wij alleen zwavelzuur in gegooid (anders gaan je eiwit ketens kapot) en h2o2 als katalysator

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8795 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 juni 2013 - 01:12

Die eiwitketens gaan er natuurlijk sowieso aan - je breekt het af met zwavelzuur tot ammoniumsulfaat, en dat haal je er met loog weer uit als ammonia om vervolgens te meten hoeveel dat was.

Peroxide helpt wellicht het afbraakproces te versnellen, het oxideert het sample samen met zwavelzuur. Vaak wordt ook wel een katalysator als koper gebruikt, maar of dat strikt noodzakelijk is als je de reactie te tijd geeft durf ik niet te zeggen.
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures