Springen naar inhoud

Massafunctie bepalen uit massafunctie

• Log in om te kunnen reageren

Kwintendr

Kwintendr

• >250 berichten
  • 768 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 juni 2013 - 16:37

Hallo iedereen

Beschouw 3 toevallige veranderlijken X,Y,Z met gemeenschappelijke massafunctie:

LaTeX

Veronderstel ook dat U = X, V = X*Y, W = X*Y*Z. Vind de gemeenschappelijke massafunctie voor (U,V,W). Vind de massafunctie van LaTeX .

De eerste vraag lukt me, maar de 2 de niet. Ik heb wel de oplossing, maar ik snap niet wat ze daar doen:

wens1.png

Bovenaan staat de oplossing van de eerste vraag. Zo had ik het ook gedaan, en ik ging de 2de vraag ook op die manier oplossen. Ik zou dan eerst z weg integreren ( marginaliseren) en zeggen dat LaTeX zodat ik die K daar op een of andere manier kan in steken. Waarom mag dat hier zo niet?
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 juni 2013 - 10:29

Je veranderlijken zijn discreet? Dan kan je niet echt integreren hè. Je kan natuurlijk wel steeds sommeren over Z en dan nog enkel X en Y overhouden. Maar of dat het dan eenvoudiger maakt om vervolgens te gaan naar Y²/X...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Kwintendr

Kwintendr

• >250 berichten
  • 768 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juni 2013 - 11:41

Ja, ik bedoel natuurlijk sommeren. Maar zou je dan bv niet kunnen sommeren over X om u Y te weten en dan nog is sommeren over Y om u X te weten? Dan kan je Y^2/X doen?
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures