Examen wetgeving

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

Examen wetgeving

Ik heb onlangs een examen Cost Accounting gehad, en dit op de computer.

We kregen een digitale versie van het examen in Excel (behoorlijk onduidelijk),

en (gelukkig) ook een geprinte versie voor ons van de opgaven.

We moesten het gehele examen maken in Excel en dan online indienen.

Nu mijn vraag: Op de papieren versie van het examen is onze Docent een belangrijk deel van de opgave vergeten te kopieren (die wel op het digitale exemplaar stond).

Ik (en de helft van m'n medestudenten) hebben zich echter gebaseerd op de papieren versie en moesten het examen dus met een tekort aan gegevens oplossen.

Na navragen bij de docent was dit z'n antwoord "Het is een computer examen, het moet in Excel gemaakt worden".

Heeft hij uberhaupt recht van spreken? Hij vergeet informatie op de - voor mij - belangrijkste versie en weigert dan gehoor te geven aan onze problemen.

Kan ik hier bij iemand voor terecht? Examencomissie? Is dat dan van de school zelf, of van het ministerie of? Het gemakklijkst zou zijn als iemand het hier natuurlijk weet.

Dank bij voorbaat

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Examen wetgeving

Geen idee in welk soort onderwijs dit examen thuishoort? Het lijkt niet landelijk, want dan zou zéker vermeld zijn welke hulpmiddelen (zoals een papieren versie van....) toegestaan zouden zijn dan wel verplicht verstrekt zouden moeten worden.

Dat een deel, gepresenteerd als geheel, voor je neus is gelegd is op zijn minst slordig te noemen, en slordigheid hoort in examinering geen plaats te hebben. De school zal vast en zeker een examencommissie hebben, daar lijkt dit thuis te horen, sowieso in eerste instantie.

Opmerking moderator

verplaatst naar Rechtswetenschappen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer