[wiskunde] Primitieve ln(2)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Primitieve ln(2)

Bedenk dat ln 2 een constant getal is en stel F de primitieve waarvoor geldt dat F'(x) = ln 2. Wat is dan de gevraagde primitieve?

Een constante functie is een functie van de gedaante f(x) = c, waarbij c een bepaald getal is. Bij een constante functie wordt aan iedere waarde x dus dezelfde (constante) waarde c toegevoegd.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 67

Re: Primitieve ln(2)

Dan moet je gewoon achter dat constante getal een x zetten, dus ln(2) x+ c.

Omg ik heb hem xD ! Eindelijk :P hartstikke bedankt math :o .

Hier liep ik al die tijd tegenaan :o .

Je bent een held en jij ook Dries haha!

Nogmaals , superbedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Primitieve ln(2)

wenson schreef: za 22 jun 2013, 13:05
Uhm zou je kunnen laten zien wat je bedoelt met constante functies? Of zou je gewoon een manier kunnen laten zien?
Een constante functie is bijvoorbeeld f(x) = 2. Dus een functie waar geen x in voorkomt. De primitieve daarvan is dan "dat getal"*x + c... Zegt dat je iets? In mijn voorbeeld is "dat getal" 2.

Edit: het is dus opgelost. Het probleem zat dus blijkbaar in het begrip "constante functie". Zoveel te beter dat je er nu uit bent!
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 67

Re: Primitieve ln(2)

Jup, ik was ff vergeten dat ln(2) een constant getal was. Bedankt voor het openen van mijn ogen jongens :P . Op naar de 10 haha :) .

Reageer