Toelatingsexamenvraag wiskunde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Toelatingsexamenvraag wiskunde

Hey, ik heb een jaar biomedische gestudeerd dus wiskunde zit een beetje ver weg.

Ik zit vast met deze oefening, ten eerste al met het opstellen van vergelijkingen.

Je hebt 20 meter kippengaas ter beschikking om een rechthoekig stuk van een terrein af te bakenen. Voor een deel van de omheining gebruik je een scheidingsmuur. Wat is de grootst mogelijke oppervlakte die je kan afbakenen?

A.25m²

B.40m²

C.50m²

D.80m²

Groetjes Julie

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: Toelatingsexamenvraag wiskunde

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Toelatingsexamenvraag wiskunde

Wat heb je al geprobeerd ... , heb je (bv) een tekening gemaakt? Zo ja, kan je die laten zien of beschrijven?

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Toelatingsexamenvraag wiskunde

Ja ik heb wel een tekening gemaakt, dus een rechthoek waarbij 1 zijde de muur voorstelt en de andere 3 zijdes dus gebruikt worden voor de omheining, waarvan 2 zijden gelijke lengte hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: Toelatingsexamenvraag wiskunde

Allereerst zeg ik even dat ik in 4 VWO zit, dus het kan zijn dat er nog kennis ontbreekt om dit te beantwoorden.