Springen naar inhoud

spss opdracht

• Log in om te kunnen reageren

celine444

celine444

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2013 - 16:34

hallo,

Ik heb een opdracht waar ik niet helemaal uit kom. het is een regressieanalyse tabel van spss.

https://www.dropbox....07 17.27.06.jpg

de vraag is:
is 'gewicht' een confounder?
Ik denk van wel, anders zou B wel 0 zijn, toch?

volgende vraag:
voorspel op basis van het best passende model de uitkomstmaat bij een patient van 80 kg die het medicament wel krijgt, en dezelfde persoon die het medicament niet krijgt.

67.934 + (0.267 x 80) lijkt mij de oplossing van de eerste vraag.
wat een persoon zonder medicament voor uitkomstmaat heeft weet ik niet.. iemand een idee?

verder (veel vragen in 1 post, sorry) vroeg ik mij af wat voor rol Beta, t en sig. spelen bij deze tabel.

alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 juli 2013 - 10:16

Opmerking moderator :

Verplaatst naar Statistiek.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 457 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 12 juli 2013 - 07:54

Om de eerste vraag te beantwoorden heb je meer info nodig, namelijk de regressie tabel van het model zonder de variabele gewicht. Vervolgens moet je even goed kijken naar de voorwaarden van confounding.

Hint voor de 2e vraag: Wat jij hebt opgeschreven is juist de uitkomst voor iemand die niet de behandeling krijgt.

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures