Springen naar inhoud

model (stystematiek) prijselasticiteit met meerdere variabelen

• Log in om te kunnen reageren

tomvanrijn89

tomvanrijn89

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2013 - 14:17

beste lezer,

Ik ben op het moment bezig met mijn afstudeerscriptie die gaat over een onderzoek naar de prijselasticteit van de kantorenmarkt.

Nu zoek ik iemand die mij kan helpen met het volgende: Prijselasticiteit is een relatief zeer gemakkelijke berekening. Nu is het voor een cola blikje makkelijk te bepalen, maar voor een vastgoedmarkt (kantorenmarkt) zelden tot nooit gedaan omdat er meerdere variabelen dan alleen prijs(huur) komt kijken bij vraag en aanbod

Ik wil de ''vraag''(alle transacties per jaar) verklaren aan de hand van verschillende variabelen, waarin huur als significant naar voren moet komen.

Per jaar is er een groot gedeelte wat wordt verhuurd door ontwikkeling van nieuwbouw. deze nieuwbouw heeft (bijna altijd) meteen een huurder door de verplaatsingsmarkt die is ontstaan. dus het percentage nieuwbouw van de vraag(transacties dat heeft plaatsgevonden) moet mee-gewogen worden.

Iemand met ervaring van statistische reken modellen of SPSS modellen met een briljante oplossing?

Ik hoor graag van je,

Groet Tom

Zie bijlage DAta (gebied X)

Bijgevoegde Bestanden

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 augustus 2013 - 14:45

Ik wil de ''vraag''(alle transacties per jaar) verklaren aan de hand van verschillende variabelen, waarin huur als significant naar voren moet komen.

Naar mijn mening is het goed om eerst de volgende vraag te beantwoorden:
Waarom moet dat? Wat als "huur" helemaal niet significant is?

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

tomvanrijn89

tomvanrijn89

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2013 - 14:57

wellicht verkeerd verwoord. Als de huur als significant naar voren komt in mijn onderzoek naar prijselasticteit. Weet ik dus in feite of de huur daadwerkelijk een variabele is die voor meer of minder vraag zorgt. dus of de kantorenmarkt prijselastisch reageerd.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures