Springen naar inhoud

Elektroforese

• Log in om te kunnen reageren

Rientje

Rientje

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2013 - 18:03

Ik heb morgen examen van analytische biochemie en ik snap er helemaal niks van xD

Bij elektroforese wordt er gesproken over zone electroforese en disk electroforese, maar wat is dat precies? Er wordt wel gezegd dat IEF onder disk electroforese hoort maar er wordt helemaal niet uitgelegd wat dat dan is?
En zowel disk als zone electroforese zijn discontinue systemen, maar wat wordt daar dan precies mee bedoelt?

En bij iso electrische focussing wordt er gezegd dat er een stabiele gradient moet zijn en dat dit bekomen kan worden door amfolyten toe te voegen of door een geimmobiliseerde pH gradient.
Waarom is die gradient niet stabiel? En wat is die geimmobiliseerde pH gradient?

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 augustus 2013 - 16:27

Waarschijnlijk al te laat, maar ze zeggen weleens beter dit dan nooit...

Bij elektroforese wordt er gesproken over zone electroforese en disk electroforese, maar wat is dat precies? Er wordt wel gezegd dat IEF onder disk electroforese hoort maar er wordt helemaal niet uitgelegd wat dat dan is?

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van beide termen gehoord. Wikipedia leert me dat zone elektroforese te maken heeft met capillaire gelelektroforese.

En zowel disk als zone electroforese zijn discontinue systemen, maar wat wordt daar dan precies mee bedoelt?

Discontinue gelsystemen bestaan uit twee gels met een verschillende samenstelling. Meestal noemt men die de stacking gel en de running gel. Het doel van zo'n discontinu systeem is dat alle eiwitten op hetzelfde moment de running gel binnentreden.

En bij iso electrische focussing wordt er gezegd dat er een stabiele gradient moet zijn en dat dit bekomen kan worden door amfolyten toe te voegen of door een geimmobiliseerde pH gradient.
Waarom is die gradient niet stabiel? En wat is die geimmobiliseerde pH gradient?

Ik snap het eerste deel van je vraag niet echt.

Een geïmmobiliseerde pH gradiënt is een gradiënt op een gelstrip waarin de pH, van links naar rechts, oploopt van bijvoorbeeld 6 tot 8. De gradiënt moet stabiel zijn zodanig dat de eiwitten kunnen migreren naar een pH die overeenstemt met hun pI.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Rientje

Rientje

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2013 - 19:50

Oke, toch nog bedankt!

Also tagged with one or more of these keywords: biologie

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures