Springen naar inhoud

6 clip-on microfoons + 6 verzenders + 1 ontvanger + hertz?

• Log in om te kunnen reageren

jack87

jack87

• >100 berichten
  • 147 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 januari 2006 - 20:30

We gaan binnenkort voor een project een toneel opvoering houden op school voor ons PWS (= profielwerkstuk).
Nu willen we 6 draadloze clip-on of in-ear microfoons aanschaffen. Clip-on microfoons zijn microfoons die je aan je vest kan bevestigen (zie je tegenwoordig veel op tv). In-ear zijn microfoons die om je oor zit en eventueel nog een oordopje (maar dit is allemaal onnodig duur, vandaar dat alleen om je oor zit al goed is). De 6 microfoons moeten geheel draadloos zijn, te bevestigen aan de acteurs. Vandaar 6 verzendkastjes (transmitter) die er nodig zijn om het geluid/stem van de acteurs met een draadje naar de verzender draadloos te versturen naar de ontvanger. Maar nu willen we geen 6 ontvangers hebben (anders hadden we wel 6 aparte microfoons gekocht met ieder eigen verzender en eigen ontvanger), dat is allemaal te lastig voor het aansluiten en of ze samen kunnen werken.

In ieder geval willen we 6 draadloze clip-on / in-ear microfoons met ieder zijn eigen verzendkastje die allemaal naar 1 ontvanger gaan.
Mijn eerste vraag is: bestaat zo'n systeem of kan er maar hooguit 3/4 met 1 ontvanger werken?
En mijn tweede vraag.. ik hoor mensen zeggen over het aantal hertz of frequentie nodig voor het goed draadloos kunnen verzenden van het gedluid/stem. Maar wat moet frequentie zijn etc? De ontvanger staat bij de regie en die zit +/- 30 meter van het podium waar de acteurs staan. Ik hoorde men zeggen over 20.000 hertz nodig etc... hoe zit dat precies?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures