Springen naar inhoud

aantoningsreacties Zouten

• Log in om te kunnen reageren

Isaac

Isaac

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2013 - 21:08

Hallo beste mensen,

vorig jaar had ik op google een website gevonden met heel veel aantoningsreacties van scheikunde! Helaas ben ik de link kwijt en kan ik het niet terugvinden op google. Weet iemand toevallig een site met heel veel aantoningsreacties en of een boek waarin alle aantoningsreacties staan?

Isaac

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 augustus 2013 - 21:14

Ik denk dat het systeem waar je naar verwijst het systeem is dat twee generaties geleden op scholen werd onderwezen om zouten te kunnen identificeren. De naam is me even ontschoten, dus ik kan je niet snel helpen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 augustus 2013 - 21:20

Toch gevonden wat ik zocht: misschien vind je terug wat je eerder had gezien als je begint bij http://nl.wikipedia....iki/H2S-systeem

Isaac

Isaac

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 november 2013 - 21:16

Hey rwwh,

Dank je wel voor je reactie en excuus voor de late reactie (ik heb vreemd genoeg nooit een mail gehad dat er op mijn topic was gereageerd).

Ik heb gelukkig, ooit alle aantoningsreacties geprint dus heb ze weer. De website heb ik zelf nooit kunnen vinden.

Het H2S-systeem lijkt er inderdaad op, of het ook dezelfde is weet ik niet. Desalniettemin is het interessant om te lezen (:

Dank je wel!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures