Springen naar inhoud

Creativiteit en Intelligentie

• Log in om te kunnen reageren

JasperFolmer

JasperFolmer

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 september 2013 - 14:41

Beste Mensen,

Ik ben op zoek naar een simpele (online) test die naast analytische vaardigheden ook vaardigheden op het gebied van Creatieve Intelligentie meten. Bijvoorbeeld volgende de onderverdeling van Robert Sternberg.

Heeft iemand een suggestie voor een dergelijke tool?

Bedankt alvast!
Jasper

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dido

Dido

• >1k berichten
  • 1814 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 september 2013 - 20:10

Deze test beweert een inzicht te kunnen geven in iemands intelligentie, gebaseerd op de theorie van Sternberg: http://www.quintcare...gence_quiz.html
Ze meet de vaardigheden zelf, echter niet, maar ze bevraagt in hoeverre je voldoet aan een aantal stellingen.
Verder heb ik er geen idee van hoe het zit met de validiteit van de test.

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Dido

Dido

• >1k berichten
  • 1814 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 september 2013 - 21:11

En deze is nog een leukje: http://www.up.98ia.c...f28vwgb0ljf.pdf
Een boek vol tests (in het Engels), waarin ook creativiteit daadwerkelijk wordt getest (dus nu eens niet aan de hand van stellingen waarvan je moet aangeven of ze al dan niet bij jou horen). Achteraan staan de juiste antwoorden en een korte beoordeling over het resultaat dat je behaalde.

Nogmaals, de validiteit van die testen ken ik niet. Ik dacht dat er ook nogal wat discussie is over wat creativiteit precies zou inhouden.
Ik weet niet waarom je die tools precies nodig hebt, maar voor onderzoeksdoeleinden zou ik ze zeker niet zomaar gebruiken...

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures