Serie ontwikkeling Amerikaans continent

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 65

Serie ontwikkeling Amerikaans continent

Hallo forumleden!

Op een van de drie zenders van de publieke omroep is een hele tijd geleden een serie uitgezonden over de ontwikkeling van de Zuid-Amerika en Noord-Amerika. Ik vond dit een erg interessante serie maar heb er maar een stuk van gezien.

Ik ben benieuwd hoe deze serie heet, heeft iemand hem gezien of weet toevallig zo welke het is?

Jorn

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Serie ontwikkeling Amerikaans continent

Welke ontwikkeling bedoel je? De geschiedkundige, geografische, geologische of culturele? Wat was de insteek van de documentaire en was dit een Amerikaanse of bijvoorbeeld een BBC documentaire? Op dit moment is er een serie gaande op Discovery Channel over de ontwikkeling van Noord Amerika (Planet Earth: North America, donderdag 21.00 uur), eerder uitgezonden in België in het voorjaar van 2009 door Canvas en in Nederland in de zomer van 2009 door de EO.Wellicht is dit dezelfde?
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: Serie ontwikkeling Amerikaans continent

Oke, inderdaad dom van mij om niet te melden welke ontwikkeling het betrof.

Specifieker dus:

Het ging hier om de ontwikkeling na de kolonisatie van dit werelddeel. In ieder geval, de aflevering die ik zag ging daarover. Er werd uitgelegd hoe Noord-Amerika in het begin van de kolonisatie een achterstand had op Zuid-Amerika, maar door bepaalde politieke acties uiteindelijk zo welvarend werd en uitgroeide tot de VS, waarbij het Zuid-Amerika achter zich liet in economisch opzicht.

Reageer