Matrixen wie kan mij het laatste deel uitleggen?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 213

Matrixen wie kan mij het laatste deel uitleggen?

Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met een nieuw vak, waarbij er veelvuldig gebruik wordt gemaakt van matrixen. Het probleem is echter dat ik hier maar twee college's over heb gehad en ik het nog niet helemaal door heb hoe alles werkt. Op dit moment ben ik al een aantal uur bezig om dit goed te begrijpen, maar ik snap alleen het laatste gedeelte niet. Het is niet zo dat ik al volledig in staat ben om dit allemaal uit te voeren, maar ik kan het eerste gedeelte wel volgen en heb ook de tussenstappen die niet in het dictaat staan voor mezelf opgeschreven. Het laatste gedeelte snap ik echter niet. De uitleg in het dictaat is te gering, waardoor ik geen idee heb hoe ze aan de desbetreffende antwoorden komen. Zou iemand mij dat uit kunnen leggen? Het gedeelte wat ik niet snap, staat rood omcirkeld in de pdf.
Matrixen hoofdstuk 1.2.pdf
(554.98 KiB) 100 keer gedownload
Ik hoop dat iemand mij een aanwijzing of een extra tussenstap kan geven. Op deze manier kom ik er namelijk niet uit.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Matrixen wie kan mij het laatste deel uitleggen?

bij 1.10 hebben ze volgens mij de situatie uit figuur 1.3 genomen, en de stijfheden van de 3 elementen arbitrair gekozen.

bij 1.12 hebben ze gewoon de matrix uit 1.11 geïnverteerd en links en rechts mee vermenigvuldigd.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer