Springen naar inhoud

oplossing / emulsie / suspensie

• Log in om te kunnen reageren

Unknown.

Unknown.

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 september 2013 - 11:14

Dit is misschien een makkelijke vraag, maar ik kan er maar niet uit komen. De vraag die ik moet beantwoorden is:

Justin heeft vier reageerbuizen met daarin de volgende stoffen:
Buis 1: alcohol
Buis 2: slaolie
Buis 3: suiker
Buis 4: zand
Justin voegt aan elke reageerbuis water toe en hij schudt. Geef bij elke reageerbuis aan of er een suspensie, een emulsie of een oplossing ontstaat.

Kan iemand me helpen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2463 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 september 2013 - 11:36

Weet je wat een suspensie en wat een emulsie is? Bij welke reageerbuis verwacht je dus een suspensie, en bij welke een emulsie? Hint: wat verwacht je wat er zal gebeuren als je water aan suiker of alcohol toevoegt?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Unknown.

Unknown.

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 september 2013 - 11:41

Weet je wat een suspensie en wat een emulsie is? Bij welke reageerbuis verwacht je dus een suspensie, en bij welke een emulsie? Hint: wat verwacht je wat er zal gebeuren als je water aan suiker of alcohol toevoegt?

ja, ik weet wat een suspensie en emulsie is, maar ik snap niet wat het is als je water met zand mengt.. en water met alcohol, de andere 2 denk ik dat ik wel weet

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 september 2013 - 14:35

ja, ik weet wat een suspensie en emulsie is, maar ik snap niet wat het is als je water met zand mengt

wat is dan het verschil tussen een suspensie en een emulsie?

.. en water met alcohol

ken jij mengsels van water en alcohol uit het dagelijkse leven? Wat voor dingen zijn dat?

de andere 2 denk ik dat ik wel weet

Wat denk je dat het zijn?
This is weird as hell. I approve.

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures