Springen naar inhoud

Biureet reagens

• Log in om te kunnen reageren

Katjaplant

Katjaplant

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 september 2013 - 15:26

Hoi allemaal,

Ik moet voor school het eiwitgehalte weten in een sprinkhaan, en ik weet dat dit mogelijk is met biureet reagens. Er zijn echter nog wat dingen onduidelijk en ik hoopte dat jullie me konden helpen :D

1. Kan je de biureet reagens ergens kant-en-klaar krijgen?
2. Als je de biureet reagens gebruikt op een eiwit veranderd hij van kleur maar hoe kan je dan weten hoeveel eiwitten erin zitten? Ik heb gehoord dat dit kan met een spectrofoto meter. Klopt dit?

Heel erg bedankt allemaal,

Groetjes Katja. :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kliche

Kliche

• >100 berichten
  • 196 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 september 2013 - 02:04

Biureet kan je in principe wel zelf maken, recepten pluk je zo van Google. Via Google zijn ook wel shops te vinden die het verkopen, maar dan zul je het via je school moeten bestellen (klik).

De meting gaat inderdaad via een spectrofotometer. De vraag is of je kunt uitvogelen hoe en wat een spectrofotometer registreert als je een meting uitvoert. Als je dat even opzoekt kun je je eigen vraag beantwoorden denk ik.

toaic

toaic

• >250 berichten
  • 445 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 oktober 2013 - 09:23

Als je het niet zelf wilt maken, bedrijven als Boom levert dit kant en klaar.
(via google zijn veel recepten te vinden)

Je zult bij je sprinkhaan proef moeten uittesten hoe vaak je moet verdunnen wil je
een extinctie meten tussen de 0,5 en 1.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures