Springen naar inhoud

Oxidatie tolueen

• Log in om te kunnen reageren

Chermenex

Chermenex

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 september 2013 - 21:41

Kan iemand mij helpen met het mechanisme voor de oxidatie van tolueen om bezoëzuur te vormen?
Gebruikt bij synthese: kaliumdichromaat en zwavelzuur.

Wat ik had bedacht:
Het kaliumdichromaat neemt een waterstof van de methylgroep waardoor een radicaal ontstaat en dan de verdere oxidatie vormt ..? Ik kom niet verder.
Two atoms are walking down the street. One atom says to the other atom, ''I think I have lose an electron!'' The other atom responds, ''Are you sure?'' The first atom replies, ''I'm positive.''

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 september 2013 - 14:39

Die mechanismen zijn verre van triviaal en nogal complex, in ieder geval zijn ze niet van dezelfde orde als "standaard" organische reactie waarbij alleen C/H/O/N/halogene betrokken zijn.
This is weird as hell. I approve.

Chermenex

Chermenex

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 september 2013 - 19:51

Vandaar dat ik er niet uit kwam en niks over het mechanisme kon vinden op internet en in mijn boeken.

Veranderd door Chermenex, 19 september 2013 - 19:51

Two atoms are walking down the street. One atom says to the other atom, ''I think I have lose an electron!'' The other atom responds, ''Are you sure?'' The first atom replies, ''I'm positive.''

Chermenex

Chermenex

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2013 - 22:05

Kan iemand mij wel een kleine uitleg geven van hoe dit ongeveer gebeurd?

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures