Springen naar inhoud

Wat is de reactie van deze stofjes?

• Log in om te kunnen reageren

Frank22

Frank22

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 september 2013 - 21:09

Hallo,

Ik heb een aantal vragen.

Ik ben een onderzoek aan het doen m.b.t. een pre-workout voor bodybuilding. oftewel voor energie, focus, spiervermoeidheid tegen te gaan, etc.

1. Wat hebben deze stofjes individueel voor werking op het lichaam.
2. Vinden er chemische reacties plaats tussen deze stoffen als je ze samenvoegt doormiddel van water. (En wat voor reactie vind er dan precies plaats?)
3. Is er misschien een betere samenstelling?
4. klopt de dosering of is deze bijvoorbeeld veel te hoog? wat raden jullie aan?

De stofjes:

Citrulline Malate (4 gram)
Acetyl L-Carnitine (1 gram)
Beta Alanine (4 gram)
L-Tyrosine (500 mg)
Caffeine (200 mg)
Taurine (2 gram)
Agmatine (1gram)
L-arginine(1,5gram)

200 - 400 ml water

Alvast bedankt!

Veranderd door Frank22, 24 september 2013 - 21:16

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 september 2013 - 20:17

Elk van deze stoffen heeft vele interacties in het lichaam. Magische krachten als "energie, focus, spiervermoeidheid tegengaan etc." (vooral het "etc" maakt indruk) hoef je er niet van te verwachten. De meeste stoffen die je buiten een gebalanceerd dieet als supplement neemt veranderen potentieel de homeostase (evenwicht/balans) van stoffen in je lichaam, en als je geen verstoring daarvan had worden de waarden daardoor alleen maar slechter.

Arginine en tyrosine zijn aminozuren die in een normaal dieet voldoende voorkomen en waarvan een vergroting van de dosis geen magische gevolgen zal hebben. 200 mg Caffeïne is equivalent aan 1 kopje koffie. En van 1-2 glazen water verwacht ik ook geen sprekende gevolgen. Op de rest ga ik even niet stuk voor stuk in.

Frank22

Frank22

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 september 2013 - 14:40

Elk van deze stoffen heeft vele interacties in het lichaam. Magische krachten als "energie, focus, spiervermoeidheid tegengaan etc." (vooral het "etc" maakt indruk) hoef je er niet van te verwachten. De meeste stoffen die je buiten een gebalanceerd dieet als supplement neemt veranderen potentieel de homeostase (evenwicht/balans) van stoffen in je lichaam, en als je geen verstoring daarvan had worden de waarden daardoor alleen maar slechter.

Arginine en tyrosine zijn aminozuren die in een normaal dieet voldoende voorkomen en waarvan een vergroting van de dosis geen magische gevolgen zal hebben. 200 mg Caffeïne is equivalent aan 1 kopje koffie. En van 1-2 glazen water verwacht ik ook geen sprekende gevolgen. Op de rest ga ik even niet stuk voor stuk in.

Bedankt voor uw reactie.

Ik begrijp hier uit dat eigenlijk de bestaande "Pre-workouts" vol zitten met stofjes waar je niks aan hebt? (omdat je deze stofjes al uit voeding haalt) en er zelfs neven effecten op kunnen treden i.v.m. het te veel innemen van een bepaalde stof?

(Houd wel in gedachte dat de personen die dit uiteindelijk gaan testen 2 uur per dag intensief aan krachttraining doen. Misschien dat het dan wel effect heeft op het lichaam, omdat je lichaam dan meer uit deze stofjes kan halen?)

Dit is bijvoorbeeld het ingredienten profiel van een bestaande pre-workout:

Hoofdingredienten:
Arginine Alpha-Ketoglutarate,
Creatine Monohydrate,
Beta Alanine (CarnoSyn®),
Caffeine,
1,3-Dimethylamylamine HCL,
Schisandra Chinensis (Berry) Extract (Standardized For Schizandrol A)

Overige ingredienten:
Citric Acid, Natural Flavors, Silicon Dioxide, Acesulfame Potassium, Sucralose, Vegetable Stearate, Beta Carotene (For Color).

Nu wil ik dus onderzoeken of het mogelijk is om deze samenstellig na te bootsen, maar dan zonder de kleur/smaakstoffen. En zonder enige toevoeging van suikers.
Of is het noodzakelijk om bepaalde suikers of zoetstoffen toe te voegen?

Hopelijk zijn mijn vragen een beetje duidelijk.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 oktober 2013 - 17:25

Ik denk dat eventuele suikers (je schrijft niet welke erin zitten) erg functioneel kunnen zijn voor iemand die veel energie gaat gebruiken. Misschien wel het meest functionele component van het mengsel. En kleur- en smaakstoffen maken het prettiger om de rommel te consumeren. Waarom wil je die eruit halen? Welk probleem probeer je op te lossen?

Opmerking moderator :

ik heb het topic verplaatst, fysische chemie paste wat minder goed dan moleculaire biologie en het zou kunnen dat er daardoor nutritionele kenners het topic misten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures