De "Back" button in mijn browser is traag.

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

De "Back" button in mijn browser is traag.

Als ik over het forum struin maak ik vaak gebruik van de "terug" knop in mijn browser. bijvoorbeeld als ik van een topic terug wil naar het forum waar het in staat. Elke keer als ik dat doe wordt de hele pagina opnieuw opgebouwd, en dat duurt vaak wel 10 seconden. Is die complete "herbouw" echt noodzakelijk? Zou er niet veel meer gecached kunnen worden?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: De "Back" button in mijn browser is traag.

Heeft dat niet te maken met het feit dat een query opnieuw wordt uitgevoerd?

En is dat caching niet op het niveau van de browser, ipv op het niveau van de site?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: De "Back" button in mijn browser is traag.

Met Chrome heb ik daar in ieder geval geen last van.

Dergelijk gedrag is een samenspel tussen site (of eigenlijk: server) en browser. Je kan wel degelijk aangeven welke bestanden door een browser gecached mogen worden, en dat hebben we dan ook gedaan. Dus ik kan het niet echt verklaren (laat staan dat ik de indruk heb dat we zelf in de positie staan om dat te verbeteren).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: De "Back" button in mijn browser is traag.

Hm. Ik gebruik Safari op een Mac. Dacht dat dit een reactie zou zijn op instructies van het forum: "do not cache", en dan zou het browser-onafhankelijk moeten zijn. Misschien toch nog maar eens spelen...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: De "Back" button in mijn browser is traag.

Hier met IE10 ook geen last van traagheid bij de back button.

Berichten: 12.262

Re: De "Back" button in mijn browser is traag.

Hmm... het is denk ik geen caching issue, maar een javascript issue. Als je naar de sourcecode van de site kijkt zie je dat ook duidelijk: heel veel van de feitelijke weergave wordt in javascript gedaan, en je browser zal dat telkens opnieuw doen, ook als de code gecached is.


De ervaring hangt dus af van de snelheid van je computer (en de browser/script engine), meer dan van bijv de snelheid van je internetverbinding.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: De "Back" button in mijn browser is traag.

Ik gebruik ook Safari op Mac, maar heb nog geen problemen ondervonden.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer