Springen naar inhoud

baanmechanica (kepler,...)

• Log in om te kunnen reageren

SquirrelGhost

SquirrelGhost

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2013 - 11:26

Beste leden,

Ik heb als onderwerp voor mijn eindwerk wiskunde baanmechanica. Ik zou graag de ellipsvormige banen bespreken/bewijzen met hier te verwijzen naar de verschillende wetten van Kepler.

Ik zit in het 6e middelbaar dus mijn kennis is zeer beperkt over dit onderwerp.

Hebben jullie tips hoe ik hieraan kan beginnen en dit samen met nog meer wiskundige aspecten ik dit kan bespreken?

Bedankt.
Squirrelghost

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Th.B

Th.B

• >250 berichten
  • 523 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2013 - 13:05

Welke wiskundemethode heb je? Als je 'Moderne Wiskunde' hebt kun je in VWO B deel 3 bij het keuzemenu van blok 1 kijken. Daar worden de wetten van Kepler met wat betrekkelijk eenvoudige wiskunde afgeleid (ik neem aan dat je wiskunde B hebt).

Kijk ook eens op de site van MIT: bij de OpenCourseWare staat een cursus mechanica van Walter Lewin (is wel in het engels) en daarin wordt in een aantal lessen ook over de wetten van Kepler en elliptische trajecten gepraat.

SquirrelGhost

SquirrelGhost

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2013 - 16:09

Welke wiskundemethode heb je? Als je 'Moderne Wiskunde' hebt kun je in VWO B deel 3 bij het keuzemenu van blok 1 kijken. Daar worden de wetten van Kepler met wat betrekkelijk eenvoudige wiskunde afgeleid (ik neem aan dat je wiskunde B hebt).

Kijk ook eens op de site van MIT: bij de OpenCourseWare staat een cursus mechanica van Walter Lewin (is wel in het engels) en daarin wordt in een aantal lessen ook over de wetten van Kepler en elliptische trajecten gepraat.

Eerst alvast bedankt om te reageren!

Ik heb inderdaad moderne wiskunde.
De cursus van Walter Lewin is een zeer nuttige link. Maar waar kan ik vinden bij wat je hebt vermeld in de eerste alinea?

Bedankt.

Veranderd door SquirrelGhost, 29 september 2013 - 16:09

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures