Springen naar inhoud

Regressie-Analyse Vraag

• Log in om te kunnen reageren

Wonk

Wonk

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2013 - 12:12

Ik moet voor een opdracht de samenhang tussen 1 onafhankelijk en afhankelijke variabele toetsen + toetsen of een modererende variabele een positief danwel negatief effect heeft op die samenhang. De afhankelijk variabele is van (semi)interval en meetniveau en beide onafhankelijke variabelen zijn dat ook.

Ik heb somscores v/d schalen gemaakt en als zscore opgeslagen. Verder interactieterm berekend en daarna het hele boeltje in een regressie-analyse gezet. Ik heb in block 1 beide onafhankelijke variabelen gezet en in block 2 de interactie.

Nu krijg ik een uitdraai waar model 1 significatie is (model summary) en model 2 niet. De anova geeft echter aan dat zowel model 1 als het volledige model (incl 2) significant is.

Vervolgens zie ik in de uitdraai van de coëfficiënten dat alleen 1 onafhankelijke variabele in model 1 significant is.

Ik kan van deze uitdraai niets maken qua interpretatie. Wie zou me hierbij kunnen helpen?

Veranderd door Wonk, 29 september 2013 - 12:13

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 september 2013 - 10:40

Opmerking moderator :

Verplaatst naar Statistiek.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 457 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 04 oktober 2013 - 12:50

Misschien kan je even de output bijvoegen?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures