Merkwaardig verschijnsel.... of toch niet?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Merkwaardig verschijnsel.... of toch niet?

Hallo,

Kent iemand iets over de substantie kaarsvet en hoe dit vervloeit?

Het geval wil dat mijn broer enkele maanden geleden uit het leven is gerukt bij een verkeersongeluk. Ik geloof niet graag in de theorieën dat door het plotse vertrek zijn ziel hier nog zou rondwaren. Daarom, als iemand een plausibele, misschien wel hele simpele verklaring heeft voor dit verschijnsel, dan graag.

Ook als je enig idee hebt in welk onderdeel ik dit kan plaatsen (natuurwetenschappen???), please tell me.

Het geval wil dat ik de kandelaar van zijn graf mee naar huis genomen had omdat ie er niet meer zo fraai uitzag. Op de bodem lag een laag gehard kaarsvet. Blijkbaar met de zon er op is dit toch weer gaan lopen. Alleen de manier waarop vond ik wel bijzonder. Het is een mooi hart geworden. Vreemd is dat het aan de ene kant uit de kandelaar gekomen is, maar daarna de andere kant op gedreven is en dit in de vorm van dit mooie hart. k begrijp dat dit te maken heeft met de draaiing van de zon, maar toch zie ik niet helemaal hoe dit zo mooi tot stand kon komen. Is dit echt bijzonder of gewoon heel logisch???

Graag een eerlijke reactie, ondanks dat dit voor ons emotionele tijden zijn. Het toeval wil dat wij net die week ook een hart op het graf hadden gelegd en een andere aan de boom hadden gehangen. Een bizar toeval????

Hartelijk dank & Vriendelijke groeten, Ann
Bijlagen
hart Michel pic.jpg
hart Michel pic.jpg (292.8 KiB) 275 keer bekeken
hart michel 39.jpg
hart michel 39.jpg (286.88 KiB) 279 keer bekeken

Berichten: 12.262

Re: Merkwaardig verschijnsel.... of toch niet?

Als ik het plaatje zo bekijk is het niet zozeer toeval, maar een geval waarbij het kaarsvet op 2 plaatsen flink uit de lantaarn gelekt heeft. Die twee poelen zijn samengestroomd en wat uitgevloeid naar de zijkanten, waardoor je die inkeping krijgt die het doet lijken op een hart.

Aan de symboliek doet het denk ik weinig af: als je die lamp net anders had gedraaid of op een iets andere plaats had gezet dan was dit patroon waarschijnlijk nooit zo ontstaan. Ik zou zeggen: geen bizar toeval of onverklaarbaar fenomeen, maar wel een mooi resultaat dat ongeplanned toch ontstaan is.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Merkwaardig verschijnsel.... of toch niet?

OK, dank voor de eerlijke mening! Dat vind ik ook prima hoor, eigenlijk veel beter dan dat hij het van boven uit een handje heeft geholpen... maar toch... Ik zou ook niet willen dat ik signalen negeer nauurlijk...

Reageer