Xenon kabel verlengen hulp ?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Xenon kabel verlengen hulp ?

Hallo allemaal.

Hoop dat mijn vraag hier op het goeie forum zit, anders excuus..

Ik zit even met een probleempje waarvan ik hoop dat jullie de oplossing weten.

Ik heb hier een aftermarket Xenon kit, 55 watt.

Hiervan is nodig dat ik ongeveer 10 meter kabel tussen de xenon pit en de ballast krijg, enkel dan doet de pit het gewoon niet.

Is dit een beveiliging in de ballast, of komt dit door de weerstand ?

Ik hoop echt dat iemand hier de oplossing weet, omdat ik beslist die 10 meter kabel er tussen moet hebben.

Bedankt.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Xenon kabel verlengen hulp ?

Ik vrees dat je pech hebt. De ballast van een xenonlamp levert een hoogfrequente spanning, en dat verdraagt zich niet met lange leidingen. Staat in de handleiding niet wat de maximale kabellengte is?

Berichten: 12.262

Re: Xenon kabel verlengen hulp ?

Als het als kit kwam zullen er ongetwijfeld aansluitkabels bij gezeten hebben die onder de maximale lengte blijven.

Waarop ben je dit aan het monteren? Ik neem aan dat je in een personenwagen nooit een afstand nodig hebt van 10 meter tussen ballast en lamp. Mocht je die afstand nodig hebben tussen accu/relais en de lamp dan is de oplossing een manier vinden om de ballast dichter bij de lamp te plaatsen, en de 12V stroomvoorziening naar de ballast toe degelijk uit te voeren... je moet er redelijke dikke bedrading voor gebruiken omdat anders de spanningsval te groot is en de ballast onvoldoende spanning overhoudt om goed te werken.
Victory through technology

Reageer