Springen naar inhoud

Lineair programmeren 1: transistoren

• Log in om te kunnen reageren

dannypje

dannypje

• >250 berichten
  • 595 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2013 - 10:59

Hallo,

mijn dochter probeert een aantal oefeningen lineair programmeren op te lossen. In attach hieronder de opgave en de dingen zie zij uitprobeerde.

Zelf kom ik er ook niet uit. Kan iemand helpen ?

Sorry voor de mindere leesbaarheid van de opgave. Het gaat om opgave 51, over het produceren van transistoren.

Kort samengevat: 2 productieprocessen met verschillende kost (50$ en 70$) en verschillende resultaten (grade 1 is slecht, grade 4 is goed). Daarna is er nog refiring mogelijk (kost 25$).
De grades zijn weergegeven in tabel 80, tabel 81 geeft de resultaten van refiring weer (houdt ook rekening met de bijgeschreven tekst bij tabel 81 voor grade 3).

De manier waarop ik tabel 81 lees is: horizontaal - als ik een grade 3 transistor refire dan komt daar in 50% van de gevallen een grade 3 uit, en in 50% van de gevallen een grade 4. Zo krijg je in tabel 81 dus voor elke grade (behalve de hoogste natuurlijk), de percentages van waarin de refiring resulteert (bvb. een defecte transistor kan gerefired worden tot een grade 4 en dat lukt in 10% van de gevallen). enz.

Ik weet dat in de oplossing die zij heeft, er nog geen rekening gehouden werd met het refiren van defecte transistoren tot een bepaalde grade geloof ik, dus de meest linkse kolom van tabel 81 zit nog niet in de berekeningen als ik me niet vergis.

Bedankt voor de hulp alvast.

Bijgevoegde Bestanden

• Bijlage  tors.pdf   291,95K   612 maal gedownload
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 oktober 2013 - 11:48

Opmerking moderator :

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures