Springen naar inhoud

Precisie van meetinstrumenten

• Log in om te kunnen reageren

WimR

WimR

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 oktober 2013 - 13:19

In de afgelopen tijd heb ik 5 verschillende thermometers gehad die allen een andere temperatuur aangaven, tot zelfs 4 graden verschil tussen de ene en de andere. Hetzelfde verhaal met personenweegschalen, die lijken ook hun eigen wil te hebben...

Mijn vraag: is er dan niets van regelgeving omtrent precisie van meetinstrumenten of een of andere norm dat ik kan weten dat ik een goed toestel koop?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44894 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 oktober 2013 - 14:26

Die regelgeving is er wel voor meetinstrumenten met een commerciële toepassing, bijv de weegschaal van de slager. Maar voor de rest, nee.
Enige indicatie van de kwaliteit (maar daarom nog geen garantie) kan de prijs van het instrument zijn. En de betere instrumenten zullen ook altijd voorzien zijn van een velletje met technische specificaties waarop dan o.a. toleranties e.d. onder bepaalde voorwaarden (bijv omgevingstemperatuur) vermeld staan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures