[scheikunde] verbranding houtskool

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

verbranding houtskool

voor een taak voor school moet ik deze vraag oplossen maar ik vind niets

Wat brandt er, als houtskool brandt? Wees duidelijk en volledig minstens 48 regels

kan iemand mij aub helpen

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: verbranding houtskool

Kun je hier iets mee? Kijk vooral eens naar uit welk element houtskool voornamelijk bestaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Houtskool

Berichten: 5

Re: verbranding houtskool

bedankt margriet maar dit is niet genoeg ik moet echt zeggen wt er gebeurd bij de verbranding en uitbreiden tot 48 regels

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: verbranding houtskool

Wat gebeurt er dan bij de verbranding? Uit welk element bestaat houtskool voornamelijk?

En stel dan eens de reactievergelijking op van de volledige en van de onvolledige verbranding.

Of je zo de 48 regels haalt weet ik niet maar je kunt toch een begin maken?

Berichten: 5

Re: verbranding houtskool

dat klopt idd hartelijk dank

Berichten: 5

Re: verbranding houtskool

dit zij de dingen die ik weet maar hoe kan ik ze in een tekst gieten

houtskool bestaat voornamelijk uit koolstof. een verbranding is een oxidatie wat wil zeggen dat het element zich bind met zuurstof. in dit geval koolstofdioxide

reactievergelijking volledige verbranding: c+o² word co²

reactievergelijking onvolledige verbranding: 2c +o² word 2co

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: verbranding houtskool

Het begin is er. Kijk eens naar de reactievergelijkingen:

C + O2 ---> CO2

2 C + O2 ---> 2 CO.

Je kunt er iets bij schrijven over de eigenschappen van de stoffen voor en na de pijl. Zijn het vaste stoffen of gassen, wat is de kleur, is er misschien een heel giftig gas bij en weet je of daar weleens ongelukken mee gebeurd zijn?

Verder nog over wanneer er kans is op een onvolledige verbranding. Probeer het eens misschien kom je al schrijvend op nog meer ideeën.

Berichten: 5

Re: verbranding houtskool

margriet je bent mijn reddende engel heel hartelijk bedankt zonder jou had dit nooit gelukt :D :D :D :D

Reageer