[wiskunde] Van arg(z/w)=arg(-((conjugate(z))/(conjugate(w))) naar arg(z/w) = (pi/2) + k pi

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 47

Van arg(z/w)=arg(-((conjugate(z))/(conjugate(w))) naar arg(z/w) = (pi/2) + k pi

Weet iemand hoe ik van Van arg(z/w)=arg(-((conjugate(z))/(conjugate(w))) naar arg(z/w) = (pi/2) + k pi kom? thanks

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Van arg(z/w)=arg(-((conjugate(z))/(conjugate(w))) naar arg(z/w) = (pi/2) + k pi

Stel z/w=v, wat wordt de verg dan?

Maak iig een tekening (in het complexe vlak).

Berichten: 47

Re: Van arg(z/w)=arg(-((conjugate(z))/(conjugate(w))) naar arg(z/w) = (pi/2) + k pi

is het een regel dat het antwoord niet gegeven kan worden? ik ben veel meer geholpen met gewoon van a naar b in 2 of meer stapjes zodat ik het inzie

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Van arg(z/w)=arg(-((conjugate(z))/(conjugate(w))) naar arg(z/w) = (pi/2) + k pi

Erikzzzz schreef: wo 16 okt 2013, 16:15
is het een regel dat het antwoord niet gegeven kan worden?

Opmerking moderator

Het is een regel ja. Maar niet om te pesten ofzo ;) . Je hebt niets aan gewoon het antwoord krijgen. Dan weet je het antwoord op dit probleem, maar niet op een gelijkaardig. Ik denk iig dat er al veel topics lopen van jou over complexe getallen, dus probeer iets met die tips. In het bijzonder: wat kan je met de tips van Safe hier?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Van arg(z/w)=arg(-((conjugate(z))/(conjugate(w))) naar arg(z/w) = (pi/2) + k pi

Erikzzzz schreef: wo 16 okt 2013, 16:15
is het een regel dat het antwoord niet gegeven kan worden?
Wat bedoel je hiermee? Want je weet het antwoord!

Als je een uitwerking bedoeld, ja dan zit je op het verkeerde forum ...

Heb je m'n tip al gevolgd? Ken je de rekenregels met complex geconjugeerd?

Hoe kan je:
\(\frac{\overline{z}}{\overline{w}}=...\)
schrijven?

Je laat nooit iets van een eigen uitwerking, dan wel een poging daartoe zien, maw we zien je eigenlijke probleem niet!

Opm: je mag ipv z geconjugeerd ook wel z_c schrijven (of zoiets).

Reageer