Anatomie leren

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 246

Anatomie leren

Hallo,

Volgend jaar begin ik aan de opleiding geneeskunde of biomedische wetenschappen. Ik heb gehoord dat vooral anatomie een hel is omdat je veel uit je hoofd moeten leren. Dit jaar heb ik veel vrije tijd en wil ik alvast een beetje anatomie leren om volgend jaar niet teveel overbelast te worden.

Maar hoe zou ik dit het beste moeten doen? Moet ik de anatomische namen eerst in nederlands leren en dan latijn? Of in engels dan latijn? En waar kan ik beginnen? Welke onderdelen van de anatomie komen het meest aan bod bij een geneeskunde of biomedische opleiding?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Anatomie leren

Latijn

Alle inwendige organen, botten en spieren erin rammen.

Dan het vaatstelsel.

Dan het zenuwstelsel.

Het lymfestelsel is niet belangrijk :)

Succes!
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Anatomie leren

Niet alleen domweg stampen, maar ook het mechanisme erachter snappen werkt vaak bij het goed onthouden van de termen. Dat is wat lastiger als je de opleiding nog niet volgt, maar het zal zeker helpen bij het begrijpen (en naar mijn mening wordt het leren daardoor ook leuker). ;)

Zoals anusthesist al zegt zou ik ook voor Latijn gaan, want het Nederlands, maar met name de Engelse termen zijn daar van afgeleid. Je hoeft echt geen Latijn in je vakkenpakket te hebben gehad, als je er tijdens je opleiding goed genoeg mee bezig bent, zie je vanzelf de verbanden en logica.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: Anatomie leren

En misschien nog beter om te weten: in welke (goede en duidelijke) lesboeken en (wellicht ook) op welke websites is dit allemaal te vinden?
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Anatomie leren

Gray's anatomy staat online: http://www.bartleby.com/107/

Sobotta is een goed boek.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer