Springen naar inhoud

AAS-GF

• Log in om te kunnen reageren

MatthijsM

MatthijsM

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2013 - 16:23

Ik ben op zoek naar informatie over atomaire absorptie spectrometry met behulp van een grafiet oven.

Ik weet niet zeker of dit wel het juiste forum is maar ik hoop het wel.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 oktober 2013 - 19:58

Ja hoor, dat kan. Welke informatie zoek je? Als je heel algemeen informatie zoekt dan kun je beter op google beginnen, maar als je specifieke vragen hebt kijken we hoe we je kunnen helpen.

MatthijsM

MatthijsM

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2013 - 18:43

Wel ik heb informatie over de graphite furnace. De algemene informatie over AAS heb ik al heel wat van gevonden

NW_

NW_

• >250 berichten
  • 553 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2013 - 22:40

Kun je iets specifieker zijn? Er valt immers nogal wat te vertellen over GF-AAS. Algemeen kan je al stellen dat als analysetechniek GF-AAS een alternatief is voor de vlam AAS, waarbij wordt gewerkt met een grafietoventje voor de atomisatie van de te analyseren componenten.

Met GF-AAS kan men dezelfde stoffen (metalen) gaan analyseren als bij F AAS. Hierbij biedt GF-AAS enkele voordelen ten opzichte van vlam AAS, zoals de benodigde monsterhoeveelheid, die beduidend lager is bij GF-AAS. Verder biedt GF-AAS ook het voordeel gevoeliger te meten (tot in het ppb gebied, tov. het ppm gebied bij F-AAS). Ook is de optredende interferentie bij GF-AAS heel wat lager.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures