[biologie] practicum met indicatoren en voedingstoffen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

practicum met indicatoren en voedingstoffen

We moeten voor biologie een verslag schrijven over een practicum die we hebben gedaan in de les. Je moest van twee voedingsmiddelen onderzoeken of er zetmeel, glucose, vet etc. in zat. Mijn voedingsmiddelen waren ontbijtkoek & mandarijn.

Ik ging eerst onderzoeken of er vet en/of zetmeel in ontbijtkoek zit.

Eerst doe je een testproef waarbij je een paar druppels van de voedingstof en een paar druppels van de indicator daarvan in een reageerbuisje bij elkaar doet.

Dan schud je het reageerbuisje en kijk je welke kleur het mengsel word.

Daarna doe je hetzelfde met de ontbijtkoek en de indicator van de voedingstof die je test. Dit doe je bij allebei de voedingstoffen (zetmeel & vet).

Hetzelfde geld voor de mandarijn en de glucose.

( De indicatoren waren: Sudan-Vet , Jodium-Zetmeel , Fehling(?)-Glucose.)

Mijn probleem is dat ik ben vergeten hoeveel druppels je van alles bij elkaar moet doen (bijv. hoeveel druppels jodium bij hoeveel druppels zetmeel) & of je bij die mengsels ook een beetje water moet doen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen & begrijpen wat ik bedoel groetjes Daisy.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: practicum met indicatoren en voedingstoffen

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: practicum met indicatoren en voedingstoffen

Kun je aangeven hoe je te werk bent gegaan, zover je dat nog wel weet, en welke kleurveranderingen je hebt waargenomen? Begin anders eens met de ontbijtkoek en de test op zetmeel.

Reageer