Auto versterker aansluiten op mixer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 30

Auto versterker aansluiten op mixer

Mannen,

Ik wil een auto versterker (caliber ca 75.2) aansluiten op een mixer en 2 boxen.

Het probleem is dat het een auto versterker is en dus geen normale voeding heeft. Weten jullie misschien wat voor voeding ik voor deze nodig heb? Het aanpassen van de kabels is geen probleem.

Alvast bedankt.

groetjes

Berichten: 30

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

Ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen om geluid uit de boxen te krijgen alleen zit ik nu wel met en constant gezoem wat ik niet weg krijg.

Weten jullie misschien wat hieraan te doen is? De pc voeding 350W (dell L3509-00)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

BVM schreef: vr 08 nov 2013, 19:22
nu wel met een constant gezoem wat ik niet weg krijg.
aarding misschien??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

Ook zonder dat de mixer is aangesloten hoor je die zoem (of is het meer een brom) toon?

Berichten: 12.262

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

Dat moet wel haast een ground loop zijn.

Gebrom zou je verwachten bij een niet-schakelende voeding met slechte afvlakking, maar dit is een pc voeding die geen transformatiewerk op 50 Hz doet.

Eerst even kijken of dat gebrom weggaat als je de ingang van de versterker open laat, of evt afsluit met een weerstandje van 10k of iets dergelijks. Door dat de testen kun je vrij zeker zijn of de oorzaak in de versterker/voeding zit, of in groundloops of andere problemen met de aangesloten apparatuur.
Victory through technology

Berichten: 30

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

Wanneer ik de ingang openlaat is het gezoem weg. Zodra ik de aux of tulp erin plug begint het.

Het is combinatie van klein beetje ruis, wat gezoem, van die wat hogere en lagere toontjes.

Hieronder een link naar een filmpje met het soort gezoem wat ik heb:

http://www.youtube.c...h?v=qBEvnSmXc84

Berichten: 12.262

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

Krijg je al last van de storing als je alleen de kabel erin plugged, zonder dat er al iets aan het andere eind zit?
Victory through technology

Berichten: 30

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

Nee dan hoor ik niks. Zodra ik de laptop of mixer aansluit krijg ik er last van.

Berichten: 12.262

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

Dan vermoed ik een ground-loop probleem.

Normaliter is de oplossing daarvoor in het gebruik maken van een scheidingstransformator zodat er geen directe verbinding meer bestaat tussen de massa van het signaal leverende apparaat en de versterker.

Wat je echter ook kunt proberen: Steek de stekker van de voeding waar je versterker aan zit eens omgekeerd in het stopcontact. Het klinkt wat knullig, maar in sommige gevallen is daarmee het aardlus probleem een eind op te lossen. Dit proberen kan absoluut geen kwaad, en als het niet werkt kun je altijd nog een oplossing zoeken die niet gratis is.
Victory through technology

Berichten: 30

Re: Auto versterker aansluiten op mixer

Ik heb de stekker van de voeding omgekeerd en daarmee het probleem opgelost. Nergens meer last van.

Dank je wel voor de tip!

Reageer