[scheikunde] Voor- en Nadelen van een Automatische Buret?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Voor- en Nadelen van een Automatische Buret?

Een Auto Buret is erg makkelijk, en ik zie niet echt nadelen daaraan maar ik neem aan dat er wel Zowel voor- als nadelen zijn, Kan iemand daar mee helpen?

Daarnaast Lukt het mij niet om een beknopte samenvatting te maken van de Functie van een Auto Buret en ik zou het fijn vinden als iemand mij daar ook me kan helpen?

Met vriendelijk Groet,

Menno H

----------

Voordelen van een Auto Buret:

- Makkelijk in gebruik

- Tijdbesparend

- Lage Foutmarge

Functie van een Auto Buret?

een AB (Auto Buret) heeft als functie het doseren van Vloeistoffen die in een oplossing gedaan moet worden. in tegenstelling tot de Glazen Buret doet de AB dit (semi) Automatische, vandaar de Naam. Hij Titreert een hoeveelheid en kan dit herhalen als je meerdere oplossingen nodig heb met de zelfde doseren.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Voor- en Nadelen van een Automatische Buret?

En de prijs? Hoeveelheid stof (verliezen)? Storingsgevoeligheid?

Als je een nadeel moet verzinnen kun je dat eenvoudiger doen door je af te vragen waarom niet iedereen er een heeft.

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Berichten: 49

Re: Voor- en Nadelen van een Automatische Buret?

Allereerst wil ik je adviseren om de volgende site te raadplegen om je beknopte samenvatting op een correcte wijze te schrijven: http://wp.digischool.nl/nederlands/home/spelling/hoofdlettergebruik/

Persoonlijk vind ik het fijner om te visueel te titreren.

Berichten: 391

Re: Voor- en Nadelen van een Automatische Buret?

Prijs is het enige wat ik mij kan bedenken.

Glazen buret 10 a 15 euro, motorburet al gauw 2500 euro (afhankelijk van model en gekozen opties.

@ Niels ook met een motorburet kan je visueel titreren.

Voor het automatisch vaststellen van het EP komt nog wat meer bij kijken.

Reageer