Springen naar inhoud

meer jobs met automatische metro

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 november 2013 - 09:54

2. Ondergronds vervoer:

• premetro
  • metro
  • automatische metro

Uit de multicriteria-analyse van de studie bleek de automatische metro op lange termijn het meest rendabel. Zijn exploitatiekosten per plaats zijn bijvoorbeeld aanzienlijk voordeliger dan bij de andere transportmodi. Bovendien bedient hij meer mensen en creëert hij meer jobs. Op die manier is de financiële balans beter.

Bron: Beliris

Ik ben wellicht wat kortzichtig, maar

creëert hij meer jobs

heb ik niet meteen door. Hoe zou dit geconcipieerd zijn?
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8801 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 november 2013 - 14:16

Uit welke context komt het citaat?

Ik kan me voorstellen dat het meer banen creert door algemene economie te bevorderen, bijvoorbeeld omdat een onbemande metro frequenter en/of 24x7 kan rijden, waar dat bij een bemande niet rendabel is?
Victory through technology

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 november 2013 - 15:25

Context is de uitbreiding van de Brusselse metro. Voor een project van rock mechanics moeten we dit uitwerken. Deze probleemstelling is echter reëel en zal ook uitgevoerd worden. De socio-economische studie is echter al uitgevoerd door Beliris (behandelt grote (infrastructuur)projecten in Brussel), en daarin wordt uiteengezet

1) dat er een bijkomende lijn moet komen in de noordelijke delen van Brussel
2) uiteengezet waarom een automatische metro de beste keuze is, en bovenstaat citaat is deel van de argumentatie. Dus hoe dan ook rijdt er 'een lijn'; waarom de automatische dan meer jobs schept dan de overige is me een raadsel...
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8801 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 november 2013 - 02:43

Dan zal het denk ik zitten in wat ik al schreef: voor een gegeven budget kun je met onbemande metrostellen meer capaciteit realiseren dan met bemande. Dat kost welliswaar een paar banen van chauffeurs, maar zal er meer opleveren door toegevoegde economische groei, en minder verspilde tijd aan het wachten op metros.
Victory through technology

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 november 2013 - 03:06

Bedankt, zo had ik er nog niet naar gekeken!

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3104 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 november 2013 - 22:31

De verklaring hierboven zou zeker kunnen, maar is wel kort door de bocht om aan te nemen zonder verdere onderbouwing. Ze vermelden "de studie"; is die niet beschikbaar voor het publiek?

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 november 2013 - 23:34

Neen, ben er naar op zoek geweest. Hebben er ook een presentatie over gehad, maar het antwoord daar was: 'uit een multicriteria-analyse'.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3104 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 november 2013 - 09:39

Dat is basically gelijk aan zeggen: "because we say so". Een argument van niks dus. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik kan me voorstellen dat je wel enige onderbouwing wil horen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures